ROZHOVOR: "Jsme chodící reklama." říkají zakladatelky značky lovespot a SOULMATES

Majitelky značek lovespot a SOULMATES, Nikola Rajnochová a Jarmila Vančurová

 

Jak byste se navzájem popsaly?

N: Jarča je férová, extrémně pracovitá a má velké srdce. Její nasazení je neuvěřitelné. K Jaru mám naprostou důvěru. Skvěle se navzájem doplňujeme. Abych jen nelichotila – občas je roztržitá. Což ale také chápu, protože toho má opravdu hodně.

J: Hlavní důvod toho, že jsem se vrhla do podnikání zrovna s Nikčou, je její pracovitost a obrovský rozhled. Nikča mi kolikrát posílá hlasovku s nějakými nápady a já už během ní kývu hlavou, protože říká přesně to, na co jsem já sama myslela. A to je na tom skvělý. Taky oceňuji, jak mě dokáže zklidnit. Extrémně důležitá je samozřejmě vzájemná důvěra, kterou mezi sebou máme.

Jaké vlastnosti považujete za zásadní, pokud se chce máma od dětí vrhnout do businessu?

J: Ani jedna z nás není ten typ, který by se vyžíval v trávení času na pískovišti. Svoje dítě bezmezně miluju, ale nechci se vzdát toho, co mě naplňuje. Vůbec nikomu nezazlívám, když je máma na plný úvazek, ale já bych se zbláznila. Ztratila bych samu sebe.

N: Pro mě je práce seberealizací. Mateřství ne. Být mámou je nádherná a přirozená věc, kterou každému doporučuji, ale není to „to moje“. Chci od života prostě maximum.

Vzpomenete si, kdy vás poprvé napadlo společně podnikat?

J: Seděly jsme u Nikči doma, na podzim roku 2020. Nikča se rozčilovala, že je Instagram plný lidí, kteří rozjíždí nějaké podnikání, něco tvoří a prodávají. A ona chtěla taky.

N: Móda je mojí vášní a Jarča se chtěla v podnikání posunout dál, tak jsme daly hlavy dohromady a napadly nás tepláky, ty milujeme. Byla doba covidová, seděly jsme pořád doma, tepláky na denním pořádku. I když žádné tepláky nakonec nespatřily světlo světa.

Jak ve vašem případě funguje spojení kamarádství a společného podnikání?

N: Je to radost. Tím, že si vyhovujeme lidsky, máme stejné pracovní nasazení, tak se to potkalo naprosto dokonale.

J: Ano, občas je těžký udržet meeting na čistě pracovní vlně a sklouzneme k osobním věcem. Tak se to někdy protáhne. Ale jsme zvyklé věci dotahovat do konce, jsme cílevědomé, užíváme si společně strávený čas a za půl roku jsme stvořily dvě fungující značky, takže asi ano prostě práce je pro nás zábava.

Máte nějak rozdělené role a úkoly?

N: Jsme asi nějak propojené, často se nám stává, že si úkoly rozdělujeme tak nějak, řekla bych, intuitivně a každá si vezme za své to, v čem je silná. Já se teď věnuji sociálním sítím, komunikaci s klienty, účetnictví a Jarča zase řeší fotky, web, nebo zajišťuje další PR.

J: Máme výhodu, že každou z nás baví něco úplně jiného. Já se uklidňuju u kompletování produktů, ale odpovídat na e-maily bych nechtěla. Naopak Nikča se v tom našla.

 

 

lovespot

Jak vypadá vaše každodenní beauty rutina?

N: Co se péče o pleť týče, tak mě nejvíc naučila tady guru Jarča. Denně čistím a odličuji pleť konjakovou houbičkou, pak dávám pleťový olej a finishuji s guashou. To je všechno. Jsem minimalista. Nemám chuť ani čas odličovat se v pěti krocích. Proto jsme založily lovespot, kde ukazujeme, že ke kvalitní péči o pleť stačí pár účinných produktů.

J: Já musím říct, že je to velká zodpovědnost. Protože nyní jsme obrazem toho, jak fungují naše produkty. Jsme chodící reklama.

N: Je pravda, že jsem si na veletrzích všimla, že jakmile padne řeč na benefity konjakových houbiček nebo třeba rollerů, tak se lidi začali nebezpečně přibližovat a doslova skenovali mou pleť.. naštěstí většinou pak naše produkty koupili, funguje to.

Jaký produkt byste si vzaly na opuštěný ostrov?

J: Konjakovou houbičku. Obsahuje v sobě v podstatě mýdlo, pleťovou vodu i krém, víc tedy nutně nepotřebujete. Na odstranění velmi odolného (například voděodolného) make-upu však doporučujeme přibrat váš oblíbený gelový odličovač.

N: Rozhodně volím konjakovou houbičku. Kdyby tam ale byla lednice, od věci by nebyly ani ledové koule. Ty jsou prostě boží.

Co všechno na vašem e-shopu můžeme najít? A proč jste zvolily zrovna takový sortiment?

J: Na SPIRIT BEADS jsem prodávala guashu a frčelo to, ale nezapadala do celkového konceptu k mým náramkům. Navíc jsem nabízela jen křídlo a srdce z růženínu, ale chtěla jsem toho víc. Proto rozjet samostatný e-shop s kosmetickými produkty dávalo smysl. A tak jsem se zeptala Nikči, jestli by do toho nešla se mnou?

N: Šla, šla, šla! Jo, jo, jo!

J: Chvilku na to jsme se od nejlepší vizážistky dozvěděly, že existují konjakové houbičky, které se nám na e-shop hodily. Vtipné bylo, že jsme dlouho hledaly fakt kvalitní konjakové houbičky, aniž bychom věděly, co to přesně je.

N: lovespot pro mě znamená zjednodušovat a redukovat produkty, podávat vše jednoduše, jasně a pochopitelně, co se péče o pleť týká. Být pravdivé k sobě i klientům. Šetřit přírodu i peněženku. Přinášet kvalitní obsah. Základem jsou guashi a konjakové houbičky. Protože se ale guasha nemůže používat na suchou pleť, nabízelo se zařadit i doplňkový prodej. V tu chvíli jsme využily náš kontakt na Yasminku (je to naprostá špička ve svém oboru), tvoří skvělá přírodní séra, oleje a úžasné květinové vody v bio kvalitě. A bylo to.

V čem jsou vaše konjakové houbičky jiné či lepší?

J: Od začátku jsme věděly, že chceme prodávat konjakové houbičky, které budou používat i naše děti, proto jsme hledaly jednoduše to nejlepší, co existuje. Nejdříve jsme pátraly po Evropě, ale ve finále nám nedávalo smysl být jen mezičlánek, proto jsme šly rovnou ke zdroji a našly výrobce z Jižní Koreje, který nabízí patentované a certifikované výrobky, za které se můžeme 100 % zaručit.

N: Je třeba nepřetržitě dělat o houbičkách osvětu, protože spousta konjakových houbiček, které jsou na trhu, výrobci dobarvují či jinak nevhodně upravují jejich složení, čímž houbičky ztrácí antiseptické i léčivé vlastnosti a po čase plesnivý nebo nefungují správně. Na to je třeba dávat pozor. Základem je číst informace na krabičce (složení i původ) a zvolit produkt s čistě přírodními složkami.

Jaké největší fámy o tomto způsobu čištění pleti jste slyšely nebo musíte vyvracet zákazníkům?

N: Největším strašákem našich zákazníků je právě už zmiňované plesnivění houbiček, které ale u našich čistě přírodních a nedobarvovaných konjakových houbiček nehrozí. Je také důležité se o houbičku správně starat.

 J: Proto klademe velký důraz na to, abychom zákaznice naučily nejen jak používat houbičku na pleť, ale také jak se o ni starat před a po použití. K houbičkám jsme nechaly vyrobit praktické věšáčky, které zaručí, že houbička přirozeně vyschne a plísně ani bakterie nemají šanci.

 

SOULMATES

Pár lidí, kteří se rozhodli založit svou značku oblečení, znám, ale nikdo nezačínal pláštěnkami ani ničím podobným. Jak to vzniklo?

J: My jsme nezačaly pláštěnkama, ale teplákama, který svět neviděl.

N: Je to tak. Prvotní nápad byly tepláky, ale ty šil v době covidové kde kdo. Proto jsme nakonec pro začátek zvolily trička a kraťásky z bio bavlny, kterou fakt milujeme. Dříve jsem myslela, že bio bavlna je jen marketing, ale předčila moje očekávání. Je příjemná a často se setkávám s tím, že lidé sahají na naše trička, která nosíme, a ptají se, co je to za úžasný materiál.

J: Ale k těm pláštěnkám. Byly jsme zavelené prací a napadlo nás přizvat do projektu naši společnou kamarádku, která chtěla taky něco tvořit, ale neměla kapitál, zkušenosti ani kontakty – jen velké nadšení. Když později přišla s nápadem na bundu do deště, vzaly jsme to za své.

N: Nakonec jsme se do toho ponořily všechny naplno a vymýšlely jsme vzhled i detaily naší finální verze fashion pláštěnky, pracovaly jsme dnem i nocí, online - offline. Pro nás nováčky v tomto odvětví nebylo snadné najít švadlenu, vhodnou tiskárnu, výrobce etiket, načíst všechnu potřebnou legislativu ohledně označení produktů a podobně.

Jak dlouho jste pracovaly na střihu? A kde pláštěnky šijete?

N: Byl to běh na dlouhou trať, trvalo to pár měsíců. Když jsem konečně vychytaly univerzální délku, musely jsem řešit střih rukávů, buď byly moc krátké, moc dlouhé, moc široké, zkoušely jsme vzorky na různých postavách a postupně přidávaly druky a stahování, pytlíček na pláštěnku a vychytávaly všechny důležité detaily.

J: Přesně, a k tomu Nikola přemýšlí hodně ekonomicky, měla obavu, že neodhadneme množství jednotlivých velikostí, takže jsme nakonec vytvořily ONE SIZE bundu. Prostě střih, co sedí všem.

N: I přes maximální péči a snahu máme k výslednému střihu výhrady a už teď víme, co budeme v nové kolekci zlepšovat a kam se budeme ubírat.

V čem jsou vaše pláštěnky speciální? Z jakého jsou materiálu?

J: Velkou přidanou hodnotou je náš brand SOULMATES – FIT TOGETHER, který vymyslel můj manžel, a který skvěle vyjadřuje náš životní postoj, jsme kamarádky, obchodní partnerky a taky maminky, takže naše matchy-matchy kolekce máma – dítě byla jasná volba.

N: Hodně klademe důraz na komfort a styl. Tvoříme věci do města, na písek, na doma i do přírody, prostě all in one. Naše vize, když tvoříme je cítit se pohodlně a sexy zároveň. My samy se odrážíme v našich výrobcích. A i když frčí tlumené barvy, tak se nebojíme jít proti proudu. Ukázat osobitost, naší vnitřní energii a ohromné pracovní nasazení. Máme radost ze života.

J: Až po přímé komunikaci s našimi zákazníky jsme pochopily, že to je vlastně větrovka, která vás sice během deště udrží v teple, ale není zase až tak úplně vodoodpudivá. A to samozřejmě není to jediné, co chceme změnit. Našich zákazníků si nesmírně vážíme a na všech veletrzích dostáváme zpětnou vazbu, kterou si bereme k srdci, a to nás motivuje posunovat se pořád dále.

Kromě pláštěnek doplněných o super kloboučky nabízíte i trička a kraťasy. Co máte v plánu dál?

N: Určitě se budeme držet sortimentu co máme, triček a bund. Chystáme jejich upgrade, zlepšení, inovaci. Těšte se na jaro!

Zpět do obchodu